9 Ağustos 2016 Salı

GÜNEŞTEN YANDIK!!! NE YAPACAĞIZ???



Öncelikle güneşlenecekseniz mutlaka güneş koruyucu kullanın. Ben kullanan ile kullanmayan arasındaki farkı çok iyi gördüm. Güneşlenme maceralarımızı bundan önceki iki yazımda anlattım. Onlara bir göz atabilirsiniz. Sonra kullanıp kullanmamak size kalmış.


Cilt yandığı zaman kurur ve daha çok gerilir. Bu gerilmeler ağrıda yapmaktadır. Yani yanıkta yapılacak olan cildi nemlendirmek.


Peki güneşin altında fazla kaldık ve cidimiz yandı ne yapabiliriz?

Erkek arkadaşım bacakları yandığında soğuk suya tutamıyordu. Daha çok yandığını söylüyordu.
O yüzden soğuk su yerine yoğurt sürmek daha iyi olacaktır. Ama onuda tende kurutmamak gerekir. Daha sonra ıslak bir bezle ciltten silinebilir.

Bizim kullandığımız bir yöntemde zeytinyağı. Zeytinyağı cildi çok iyi nemlendirmektedir. Biz sürdükten 5 dakika sonra gerilmelerim geçti dedi. Gece yağlı bir şekilde yattı. Sabah kızarıklıkları da hafif azalmıştı. Ama asıl yanma hissiyle, gerilmeleri geçmişti. Şu an sadece hafif kızarıklar var. Onların da bir kaç güne geçiceğini düşünüyorum.,

Zeytinyağına alternatif olarak benim aklıma Hindistan Cevizi yağı geldi. Hindistan Cevizi yağının da nemlendirmesi çok iyidir. Ben saçlarıma kullanmaktayım. Hatta onunla ilgili yazımı da paylaşacağım. Ama yine de kullanmadığımız için etkisi nasıl olur bilemeyeceğim.

Nemlendirici gibi kozmetik ürünleri kullanmayın bence. İçinde ki kimyasallar hassas cildinizi daha çok yakar. Acınız artar. Onun yerine doğal ürünler veya eczaneden aldığınız ürünleri kullanın.

Son olarakta bol bol su için. Kuruyan teninizi içerdende beslemelisiniz. Bunun içinde bol bol su içerek bu nemi sağlayın. Ve daha rahat atlatın.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder